01 October 2009

raya pertama ku yang suram...

wahhh bukak2 blog sume cite psl raya...huhuhu...aku???? gbr raya pon aku xamik...sengal sungguh...meriah je tgk raya diorg nie...suke je tgk....cite psl raya nie, sedih plk rase nk cite...hukhukhuk...ye la, beraye kek kl ape yg best kan??? dh la xmeriah, pastu ptg lak ujan... tdo je la aku aih...sedih sungguh...sob sob...

raya pertama, bgun kul 8 oke..,maklumla, ngah bendera merah kan, so xleh nk watpe...harus la aku tdo puas2 coz smlm nye tdo lewat gara2 kemas2 umah kan...pns kan rendang2 sume, sediakan air then tggu yg lain balik dr semayang raya...raya pertama, yg pompuan sume pakai baju wrne purple...yg laki pakai baju mcm2 jenis kaler...diorg mmg susah sket kalo nk suh cr baju kaler yg sm tema...lantak la aih...yg penting kan raye nye...sbb sblm2 ni pon mmg fmly aku xpenah nk ikut kaler2 tema nie...pakai la ape yg korg rs nk pakai...

balik je dr masjid, harus lah salam2 cium2 tgn mak ayh sume kan...sedih sgt ms salam tgn diorg...coz aku mengenangkan n aku sedar yg aku mmg byk wat salah n dosa ngan diorg...suke melawan, suke marah2...aku mengaku la aku ni jenis keras kepala, xnk dgr ckp org len...tp mak ayh aku nie aku salute la...w/pon ank2 die ni byk tul ragam nye, diorg tetap sabar, tetap berlembut ngan anak2 die...tu yg aku rs cam malu ngan diri sendiri tue...ape yg ank2 nk sume die belikan, ape yg ank2 minta seboleh2 nye die tunaikan w/pon kdg tue xde duit... kadang kalo anak2 merajuk ke ape, diorg pujuk baik2... belikan ape2 makanan ke, atau benda yg ank2 nak... tp cube kalo diorg terasa ht ngan ank2, kadang2 ank buat xtau je...smpi diorg plk yg kene tegur ank2 balik...bile teringat sume tue, ya Allah...byk nye dosa ngan diorg...ampunkan anakmu ye....

penah x tgk iklan petronas yg cite psl die kene jg bapak die pas kuar hospital tu...iklan favorite aku tu...iklan yg paling menyentuh perasaan aku...kalo tgk je mesti nangis...kalo nangis je mst tgk...tp kalo mak ayah or adik beradik ade skali, xde la nangis...cume bergenang je la mate...sedih sgt iklan tue...sbb tkut la kalo anak2 kite nnt layan kite camtu kan... harap aku xjd cam ank2 tue...w/pon aku ni degil, tp aku syg mak ayah aku...aku xkn wat diorg camtu..insya4JJI....

nie cam dh meleret2 lak cite psl salam2 nie...hehehe...ok la, pas dh salam2 sume tue, dh bg2 duit raya, apelagi...mencekik la...lapar beb...hehehe...sume duduk makan same2...smbil makan, smbil cite...thun nie xbyk la duit aku melabur tuk duit raya..bg mak, bapak aku sket then adik2, tu jer...budak2 lain xde lak yg dtg beraya...so cam selamat kat ctu duit aku... hahahah....pdhl mmg dh siap2 masuk dlm sampul...tp memandangkan xde yg dtg kan, atau mb ms diorg dtg aku xde kt umah, so duit tu masuk balik la dlm wallet aku...kahhhh.... jd nye wallet aku tebal ngan duit singgit2 n 5 hinggit...bagus...xyah susah2 cr duit kecik tuk tmbng bas nnt...

elok je ptg tu nk g berya kt umah kwn, ujan selebat-lebatnye...huhuuh...indah nyer....dh la ms tu ngah naik moto ok...seb baik sempat berteduh...last2 mmg xjd beraya...balik umah, sembang2 ngan kwn, pastu tertido...nikmat.....ngan kwn2 aku sekali duk tertido...bangun tdo , g mandi then siap2 lak nk raya umah sedara kat klang...br best nk berjalan...

tu je la cite raya pertama aku yg sememangnye xindah langsung...huhuhuh

k la, tata...



0 comments:

Post a Comment

korang nak tulis ape tu???