12 October 2009

berjogging di hari minggu

hiks...alahai...gedik nyer...
smlm kan, aku kan, hikhikhikhik...lg sekali gediks...
aku smlm g jogging la...xpenah2 wei...
ok, bukan la xpenah...tp sebelum2 nie aku nie pemalas tahap dewa punya...
pegi tu mmg la suke, tp nk lari tu aku memang malas sket la...
ok bukan malas sket, tp malas banyak...hahaha
kate pon bontot aku dh berat kan...
pdhl ms kat sekolah siap wakil sekolah lg dlm acara lumbe lari...
sebelum2 nie pon kalo pegi, bukan nye aku lari sgt...
lari2 setempat jer...hehehe...xde la camtu sekali...
lari, lari gak...tp xsmpai separuh, bukan separuh jer, xsmpi suku la aku mst dah jalan...
suku lari, yang selebih nye jalan satu pusingan...hhahaha
amacam??? ok x?? agak- kurus x aku???
mst la kurus...sape ckp aku xleh kurus kalo buat camtu???
tp kurus tang jari je la...hehehe...kurus gak kan????
sebelum2 nie pegi pon sbb nk cuci2 mate jer...heheheh
tp disebabkan semalam ramai yg nk pegi kan...
so aku mcm teruje je la nk join...
aku kalo pegi ramai2 aku suke n bersemangat sket...
tp kalo setakat 2 org je, hampeh la kan...
kitorg pegi 7 org... sblm pegi tu mmg berkobar2 la...aku la yg paling xcited...
mengikut perancangan (ceh siap ade perancangan siot)...hahhaha...
aku mmg camni, kalo nk pegi mane2, mst la nk rancang dlu kan...
nk pegi kul bape, kumpul kat mane sume...kalo x, nnt kelam kelibut la jwb nye..
ok smpi mane erk td?? ok kalo ikut perancangan, kul 7 tu mst la dh siap2...
aku siap warning lg, kalo xsiap kul 7, tggl!!! cehhh...
sbb aku tau janji melayu nie...janji kul 7, kul 7.30 la br siap...
make nye nk dijadikan cerita, sabtu tu aku tdo umah member aku...
kul 6 dh bangun, siap kejut2kan budak2 nie sume...
tp, hampagas...aku la yg paling lewat!!!
hahahaha...camno??? bangun paling awal, tp siap pling lambat...bagusss.....
disebabkan aku xnk kene bebelan diorg, aku sumbat la telinga dengar lagu2...
akhirnye kul 7.15 jugak la kitorg gerak...
tempat : taman tasik titwangsa
ok, oleh kerana aku duk kt kg baru je kan...
so tmpt yg pling dekat dh tentu la titiwngsa kan...
xkn la aku nk pegi smpi kat tasik permaisuri sane kan...
dan oleh kerana umah adelah sgt2 dekat ngan tasik titiwngsa, maka kami2 hanye lah menapak sajok....sian....
sambil jalan tue, sambil berlari2 anak la...kate pon jogging kan...
jogging haruslah berlari..xkan merangkak plk kan...hehehe...ape aku ckp nie???
kire smpi kt titiwangsa kami2 pon dh berpeluh2 lah...wahh nikmat...
ni kire pestime la aku berlari smpai berpeluh2 camtu...hahahah...
pestime??? sebelum2 ni lari xberpeluh ker??? hehehe
dh kate sebelum2 ni lari suku jer kan...camne nk berpeluh...hakkkk....
mule2 lari la seround dlu...tu pon kejap2 pancit...lari pastu jalan..lari pastu jaln lagi..
pastu jalan lagi...pastu jalaaan jer...xde lari2 dah...hahahahha...
sekali nmpk lak diorg ngah siap2 nk wat senam robik kan...
kat titiwangsa kan setiap ahad ade wat senam robik...tau kan???
wahh...harus la aku suke n rase cam nk join je kan...
cehhh konon nie amik tmpt paling depan...xcited ok...
mule2 ok la kan...mmg cam senam robik la...
lagu pon rancak2 jer...tp step cam agak2 susah sket la...
tp xpe, semangat tggi nie...waaahhh gitu....
w/pon susah, tp tetap aku teruskan perjuangan ku...amacam???
ade rse cam nk terajang aku x dengar pengakuan ikhlas aku tu???
hahahahhaa....
lagu pertama, ok, aku dpt ikut..lagu kedua pon ok gak, msih leh ikut..
lagu ketiga............
aku rs cam nk gelak pon ade gak...
die pasang lagu hndustan daaa...
ok, setakat pasang lagu hindustan aku pon xkisah..
suke hati mak ayah die la kan nk pasang lagu ape pon...
kalo rancak cam ok la kan..
tp die psang lagu yang tangkap leleh tu...hahaha...
terpikir gak camne nk wat senam robik kalo cenggitu lemah longlai lagunye...
sekali die bukak langkah...hamik ko....
aku rse die cam nak ajar menari la plk...adeeehhh...
siap wat gaya2 pelakon hindustan menari sambil pusing2 pokok tu...
pastu siap tutup2 muke cam konon2 nye gaya org malu2 anjing tu la...
adooiii la, ni nk ajar menari hindustan ke ape nie???
tp xpe, aku pon cam seronok la plk kan...
ye la, minat sebenarnye menari2 ni, sekali dpt belajar free pon cam syok gak...harung je.....
yg aku xleh tahan, die siap psang lagu poco2 weyh...hahahahaha
menari poco2 lagi tu kitorg...aku rs die nie penari gak kot...
coz tgk gaya lembut semacam je die manari tu kan...
confirm la die tu penari pny tue...
tp enjoy la join senam robik die tu...smbil bersenam, sambil ketawa2 terbahak2...
senam gak tu kan...kire aku join dr awl smpi habis la...
berpeluh2 aku ... syorgaaaa.....
rs best sgt2 sebab dpt kuar kan peluh...dengan ini aku isytiharkan aku ade lah sihat...
hahahaha..tetibe...br pegi sekali dh heboh...
dh penat bersenam la kononye tu, harus la cr makan...lapar katenye...
ok, aku order kue tiaw goreng, air tebu 3! cettttt....
aku ke yg mkn nie?? ke ade jin dlm bdn aku nie??
ni lemak baru hilang 2 kilo, naik balik 5 kilo...hahahaha...
nsb baik la kue tiaw die adelah xberapa nk sedap..jd aku ade lah mkn xmkn sgt la...
sebab kue tiaw goreng die kering sgt, pahit n hangus! ermmm cukup rase....
dh hbs mkn, kitorg naik sampan yg kayuh2 tu...ape ntah nm die...
dh mkn, kayuh lagi...tu kire senam kaki tu...haaa...kat cni ade la kebaikan nye...
td dh naik 5 kilo kan, sekarang trun balik 4 kilo...
wahhh kire aku trun gak la sekilo...eh btl ke pengiraan aku tue??
tp yg kayuh kwn aku la, bkn aku...hahahahahha
camtu la kisah jogging aku di hari minggu...
sesape yg nk jog kt titi tue, leh la koling2 aku...

0 comments:

Post a Comment

korang nak tulis ape tu???