18 May 2009

BBQ - Sg Gabai


air terjun sg gabai

sbnrnye lame dh kitorg g bbq ni....tp memandangkan aku br je wat blog kan, so br arini la aku berkesempatan nk story...huhuhu... xpe kan...lokasi kitorg kali ni kat air terjun sg bagai...time ni kitorg g dlm 10 org, 3 p'puan 7 laki....pg 3 biji kete...awl2 pg lg dh bersiap2 nk g...mengikut perjanjian kul 8 nk bertolak dr umah...tp biase la janji melayu kan, kul 9 br bertolak...naik becak dh ketiak aku menunggu bdk2 ni...tp xpe, semangat pny psl..smpi je kat sg gabai, satu lg ujian dtg bile kitorg kene naik tgga yg sket pny tggi..fuhhhh, menggigil kepala lutut aku...pancit gak aku dibuatnye...berat bdn aku trun gak r sekilo..lame2 bole kurus aku nie..tp kurus tang jari je ar..hehehe...tp dengan semangat yg tggi, akhrnya kitorg smpi gak kt ats...bayangkan la, yg dtg kebanyakan nye B.O.B...tp berkat usaha gigih smpi gak korg kt ats tu kan..caya la!!

megat ngah bakar aym...khusyuk

lepas dh siap2 kan ape2 yg ptt, ape lg, bakar ayam la kan... ayam ni azmi perap 3 rasa.. ade rasa bbq, sate n tomyam...mmg sedap ar...bau je dh wat org terliur... bihun goreng pon die gak yg masak...hehehe...kitorg dak p'puan ni tggl mkn jer (tara guna pny org)... sementara tggu ayam siap dibakar, yg lain duk mandi manda dlu...mcm2 gak ar mknan kitorg bwk...bile ayam dh siap bakar, sume berlari2 dgn xtau malunye menyerbu ayam tu...hehehe...rakus siot diorg mkn, termasuk la aku...aku xsempat lak nk amik gbr kan...biase la, lapar coz dh berendam lame dlm air kan...


bergambar kenangan sebelum balik

perut dh kenyang, badan pon dh kecut...ms tuk balik...lepas dh kemas2 n tukar baju, kitorg pon berangkat tuk balik....mmg best ar g bbq ngan bdk2 nih...tp bdn sume sakit2 coz g men gelongsor kt batu tu...sakit pon sakit la, janji enjoy! len kali kite g lg k...nak tau kemana plk trip kitorg pasni??? nantikan kemunculan nyer...






0 comments:

Post a Comment

korang nak tulis ape tu???